Wysiek gruzliczy zawiera duzo wlóknika i malo leukocytów

July 17th, 2018

Przyczyną zakażenia u dzieci może być wyjątkowo nie wyleczone zapalenie ucha środkowego (otitis media). Wysięk gruźliczy zawiera dużo włóknika i mało leukocytów. Część punktatu należy przeznaczyć na posiewy oraz badanie biologiczne na zwierzętach. Wysięk kiłowy zawiera limfocyty i monocyty. Wydobyty płyn należy również posłać do badania na krętki i na odczyn Wassermanna. Wysięk urazowy wczesny zawiera często erytrocyty oraz komórki tłuszczu i szpiku. Jeżeli wysięk wystąpił po urazie błahym lub rzekomo po urazie, stwierdzenie dużej ilości płynu każe zawsze myśleć o krwotocznym zapaleniu maziówki pochodzenia zakaźnego; w tych przypadkach mocz zawiera białko, a osad moczu – liczne erytrocyty i leukocyty oraz pojedyncze wałeczki cylindryczne. Uraz może niekiedy dotyczyć osoby z ogniskowym zapaleniem nerek na tle anginy. [przypisy: dentysta płock, implanty zielona góra, dentysta Lublin ]