Wpływ niacyny o przedłużonym uwalnianiu z Laropiprantem u pacjentów wysokiego ryzyka AD 9

July 10th, 2018

Jednak w badaniu zidentyfikowano również istotne zagrożenia, z których niektóre nie zostały wcześniej zgłoszone w przypadku niacyny. Na podstawie metaanaliz dotyczących badań statynowych oczekiwano, że redukcja o 10 mg na decylitr poziomu cholesterolu LDL w HPS2-THRIVE spowoduje proporcjonalne zmniejszenie ryzyka poważnych zdarzeń naczyniowych o 5 do 6%. nie ma podobnego dowodu z randomizowanych badań dotyczących wpływu podniesienia poziomu cholesterolu HDL, ale jeśli odwrotna zależność od ryzyka choroby naczyniowej w badaniach obserwacyjnych jest przyczynowa (która została zakwestionowana) 18, a połowa z nich jest odwracalna w ciągu kilku lat (jak w przypadku obniżenia poziomu cholesterolu LDL1), wzrost o 6 mg na decylitr w poziomie cholesterolu HDL obserwowany w HPS2-THRIVE mógł być związany ze zmniejszeniem ryzyka wystąpienia poważnych incydentów naczyniowych o 4 do 5% .2 W związku Oczekuje się, że zmiany poziomu lipidów zmniejszą ryzyko wystąpienia poważnych incydentów naczyniowych o około 10%, co jest nieznacznie większe niż obserwowany wynik (choć nadal jest on statystycznie zgodny z nim).
Odkrycia dotyczące głównych zdarzeń naczyniowych w HPS2-THRIVE są zgodne z wynikami wcześniejszych badań z randomizacją dotyczących samej tylko dużej dawki niacyny. W Projekcie Coronary Drug (CDP), który został przeprowadzony przed uzyskaniem skutecznych środków obniżających poziom cholesterolu LDL, niacyna zmniejszała całkowity poziom cholesterolu o 26 mg na decylitr (0,67 mmol na litr) z wysokiego poziomu podstawowego 253 mg na decylitr ( 6,54 mmol na litr). 19 frakcji lipidów nie mierzono w CDP, ale można oszacować, że poziom cholesterolu LDL był obniżony o co najmniej 30 mg na decylitr (0,78 mmol na litr), a poziom cholesterolu HDL został zwiększony o około 5 mg na decylitr (0,13 mmol na litr). Na podstawie badań statyn i obserwacyjnych badań epidemiologicznych 1,2 takich zmian w poziomach lipidów może spowodować zmniejszenie ryzyka o 15 do 20%, co jest zgodne z 19% redukcją zawału mięśnia sercowego lub śmiercią wieńcową obserwowaną w CDP . Natomiast w badaniu AIM-HIGH 8 dodanie niacyny do skutecznej terapii obniżającej poziom cholesterolu LDL obniżyło poziom cholesterolu LDL tylko o 5 mg na decylitr i zwiększyło poziom cholesterolu HDL o 5 mg na decylitr. Oczekuje się, że takie zmiany w poziomach lipidów zmniejszą względne ryzyko poważnych zdarzeń naczyniowych o mniej niż 10%, co jest również zgodne z obserwowanym wynikiem w tej próbie.
W przypadku HPS2-THRIVE niacyna-laropiprant wiązał się z bardzo znaczącym wzrostem częstości występowania różnych poważnych zdarzeń niepożądanych, w tym niektórych znanych już z niacyny (tj. Zaburzeń związanych z cukrzycą, przewodu pokarmowego, układu mięśniowo-szkieletowego i skóry). 8,19,20 Na przykład nowe rozpoznanie cukrzycy zwiększyło się o jedną trzecią, co odpowiada 13 nowym przypadkom na 1000 pacjentów leczonych przez około 4 lata (lub 18 nowych przypadków na 1000 pacjentów, jeśli stężenie hemoglobiny glikowanej przekracza 48 mmol na kret jest zawarty w definicji)
[patrz też: dentysta olsztyn, stomatolog płock, ambroksol ]