Blone sluzowa gardla zszywamy szwem kapciuchowym

September 23rd, 2018

Błonę śluzową gardła zszywamy szwem kapciuchowym i uzupełniamy szwami węzełkowymi. Pokrywamy to warstwą mięśni pokrywających krtań (gnykowo-tarczowymi) i zszywamy skórę, wszywając przedtem tchawicę w skórę dolnego brzegu rany. Do tchawicy zakładamy rurkę tracheotomijną. Zakładamy gumową sondę żołądkową przez nos do żołądka przed zszyciem błony śluzowej gardła i pozostawiamy ją w ciągu 2-3 tygodni, Całkowite wycięcie krtani W przebiegu pooperacyjnym podajemy penicylinę w ilości 30000 j. co 3 godziny w ciągu tygodnia, by zapobiec pooperacyjnemu zakażeniu rany oraz zapaleniu płuc. Od czasu stosowania penicyliny nie występuje zwykle powikłanie płucne pod postacią odoskrzelowego zapalenia płuc. Również zszyte brzegi . rany szybciej się zrastają bez wytworzenia, przetoki gardłowej. [patrz też: skierowania nfz i kolejka, dyżury aptek radomsko, pediatra do domu warszawa ]

Powiązane tematy z artykułem: dyżury aptek radomsko pediatra do domu warszawa skierowania nfz i kolejka